Bilen seglar vidare

IMAG1670Chryslern är numera (sen 2010-09-29) inte i PP/UPs ägo, och vi önskar den nya ägaren lycka till med bilen! Den var väldigt trevlig att köra långt i, skön förarstol och med fungerande fartkontroll så man kunde hålla hastigheten och vifta med tårna samtidigt. I snitt drog den strax under 1.1 liter/mil på långkörningarna.

Vi hann med en resa till Almedalen/Gotland (via Kalmar/Oskarshamn) där vi ställde ut med tält, reprapp och slushmaskin, någon runda till Kiviks marknad där vi ställde ut med tält i början av valrörelsen och även en tripp upp till Stockholm och Pridefestivalen.

Vid hemkomsten från Pridefestivalen så dog kylningen på bilen helt strax innan Lund, den hade bara glappat innan, och bilen kom med nöd och näppe fram med illa tilltygade kylarslangar. Att laga den krävde att motorn lyftes ur för att komma åt att byta kylarpump och slangar. En annons sattes in på blocket.se om någon var intresserad att köpa den (alternativet var att skicka den till skroten eller skänka bort den). Två intresserade personer hörde av sig varav den ena hittade en annan bil och den andra inte dök upp för att titta på den. Istället för att skrota bilen skänktes den bort till en intresserad medlem som hämtade den med släp och nu ställt av den.

Förhoppningsvis får den liv igen då det var en väldigt trevlig bil att köra! Speciellt den helt elektroniska instrumentpanelen var en blast-from-the-past, ingen LCD här inte, utan riktigt klassisk electroluminicens från Chrysler.

Kommentarer

Inga kommentarer.

Lämna kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>